Λασκαρίδης: Συνεχίζεται ο σάλος αν και ο ίδιος μιλάει περί συκοφαντιών
Ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης σε δηλώσεις του μετά την δημοσιοποίηση, έκανε λόγο για παιχνίδια παραναυτιλιακών κύκλων με σκοπό να θολώσουν τα νερά στους κόλπους της ελληνικής ναυτιλίας.
Δεν λέει να κοπάσει ο θόρυβος από την δημοσιότητα και τις αντιδράσεις που πήρε το video Πορτογάλων δημοσιογράφων με τις δηλώσεις του εφοπλιστή και μεγαλοεπιχειρηματία Πάνου Λασκαρίδη.
Ο Πάνος Λασκαρίδης, μιλώντας στον οργανισμό EIC (European Investigative Collaboration), για να την έρευνα με τίτλο “Black Trail” για τις παραβιάσεις των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας από εφοπλιστές, υποστήριξε ευθαρσώς πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν έχουν καμία ανάγκη την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, δηλώνοντας εμμέσως πλην σαφώς μεταξύ άλλων πως τους έχουμε χ…..ς όλους!!
Αν και ο εφοπλιστής αντέδρασε δηλώνοντας πως πρόκειται για «συρραφές» και πως οι «ανεκδιήγητοι Πορτογάλοι δημοσιογράφοι» θα «υποστούν τα επίχειρα των πράξεών τους», ο σάλος στα πολιτικοεπιχειρηματικά “σαλόνια” και οι συζητήσεις για τα δρώμενα στην μεγάλη ναυτιλιακή οικογένεια των Γερμανικής παιδείας σπουδαγμένων αδελφών Λασκαρίδη συνεχίζονται εντόνως.
Οι φήμες δε στην επιχειρηματική πιάτσα επιμένουν πως τα δύο αδέλφια έχουν χωρίσει αρμονικά τα οικονομικά “τσανάκια” τους και ίσως γι’αυτό ο μικρότερος αδελφός ,Θανάσης, έσπευσε να αποστασιοποιηθεί αμέσως από τις σκληρές δηλώσεις του αδελφού του.
Πολλοί είναι επίσης εκείνοι που αναρωτιώνται πως είναι δυνατόν ένας δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας να αναφέρεται απαξιωτικά στον -κορυφαίο θεσμό του Έλληνα πρωθυπουργού, όταν στο διοικητικό συμβούλιο της Ξενοδοχειακής ναυαρχίδας του ομίλου τους, ιδιοκτήτριας του εμβληματικού ξενοδοχείου ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΤΑΝΙΑ- εταιρεία ΛΑΜΨΑ- συμμετείχε την δεκαετία του 2000 ο γιός του τέως πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδέου ,Νίκος, εγγονός επίσης πρωθυθπουργού αλλά και αδελφός του Γιώργου Παπανδρέου που εξελέγη λίγο αργότερα ,το 2009 και αυτός πρωθυπουργός !!
Σύμφωνα λοιπόν με τις επιχειρηματικές φήμες τα δύο αδέλφια χώρισαν αρμονικά και αγαπημένα πρόσφατα τον γιγάντιο και εύρωστο όμιλο τους. Λέγεται ότι ο Πάνος κράτησε τον ναυτιλιακό βραχίονα και ο Θανάσης όλα τα υπόλοιπα ,ξενοδοχεία, Καζίνο Αθήνας και Θεσσαλονίκης, κλπ και επίσης ανάλογα μοιράστηκαν και οι πολλές επιχειρήσεις τους στο εξωτερικό.
Γεγονός είναι πως έως σήμερα οι αδελφοί Λασκαρίδη και οι πολύτεκνες οικογένειες τους που διαμένουν στα βόρεια προάστεια, διατηρούσαν σεμνό και προσγειωμένο τρόπο ζωής παρόλη την αμύθητη περιουσία τους .
Δεν είναι ιδιαίτερα δε υπερβολικός ο χαρακτηρισμός, ότι τους ανήκει η μισή πλατεία Συντάγματος (Μεγάλη Βρεττανία,King George ,Athens capital hotel )!
Την συμπαράσταση όμως και αρωγή του κράτους έχουν σίγουρα διαπιστώσει και πρόσφατα στον όμιλο Λασκαρίδη από την συνδρομή σωτηρίας της πολιτείας στην αεροπορική εισηγμένη στο ΧΑΑ εταιρεία Aegean στην οποία συμμετέχουν με μικρό μερίδιο (αφού το 2001 , η αεροπορική τους εταιρεία Cronus airline- την οποία ίδρυσαν το 1994- αποκτήθηκε από την Aegean και σε αντάλλαγμα απόκτησαν μετοχές του εισηγμένου αεροπορικού ομίλου).
Την συνδρομή του κράτους και την άψογη συνεργασία τους με το Υπουργείο Ναυτιλίας και τις Ελληνικές αρχές πρέπει επίσης να ενθυμούνται οι αδελφοί Λασκαρίδη όταν αγόρασαν από τον αείμνηστο Περικλή Παναγόπουλο το 22,5% των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ και κατείχαν συγχρόνως πάνω από το ένα τρίτο των μετοχών της πολυμετοχικής HELLENIC SEAWAYS την περίοδο 2006-2008. Ήταν τότε η περίοδος, που ο Απόστολος Βεντούρης της ΝΕΛ, πρόεδρος μετέπειτα της Ενώσεως Ελλήνων ακτοπλόων , κατήγγειλε με στοιχεία την “ωραιοποίηση” των ισολογισμών της εταιρείας HSW. Στα τέλη του 2008, η οικογένεια Λασκαρίδη αποχώρησε από την ακτοπλοoία πουλώντας της μετοχές της Hellenic Seaways στον Γιάννη Σ.Βαρδινογιάννη της εταιρείας SEA STAR και επικεντρώθηκe στα ψυγεία-φορτηγά.O όμιλος Λασκαρίδη θεωρείται εδώ και πολλά χρόνια ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης στόλου ψυγείων πλοίων παγκοσμίως.
Ο ναυτιλιακός βραχίονας της εταιρείας αριθμεί δεκάδες πλοία κάποια από τα οποία έχουν βρεθεί και στο μικροσκόπιο της Greenpeace. Στα πλοία τους δεν υψώνεται η Ελληνική σημαία αφού προτιμώνται φθηνότερες σημαίες ή “ευκαιρίας”, χωρών όπως η Λιβερία ,ο Παναμάς , η Μάλτα, Βανουάτου και Ρωσία.
Οι επιχειρηματικές πολυσχιδείς κινήσεις του κολοσσιαίου ομίλου των αδελφών Λασκαρίδη εκτός από το εξωτερικό όπου αριθμούν εκεί δεκάδες θυγατρικές(από την Ρίγα έως τα νησιά Φώκλαντ) , είναι πάμπολλες σε εταιρείες εισηγμένες στο Ελληνικό Χρηματιστήριο και μή εισηγμένες ακόμα και σε κλάδους πλήν ναυτιλίας. Το 2008 τα αδέλφια έλεγχαν το 52% της ELMEC (της οικογένειας Φαις), ενώ αργότερα ενεπλάκησαν και στα πολυκαταστήματα ATTICA.
Μία από τις πολύ παλιές δραστηριότητες του ομίλου Λασκαρίδη και πρώτες σημαντικές οικογενειακές επιχειρηματικές δράσεις στην Ελληνικά αγορά –η οποία δεν έχει δει το φως της πρόσφατης δημοσιότητας – ήταν οι θάλαμοι ψυγείων. Στην οικογένεια ανήκε η μεγάλη εταιρεία ΨΥΓΕΙΑ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ στην Αθήνα , στα ψυγεία της οποίας καταψύχονταν μεταξύ άλλων και αλιεύματα αφού τα πρώτα τους ναυτιλιακά βήματα ο ιδρυτής πατέρας τους Κωνσταντίνος τα ξεκίνησε χτίζοντας ‘’ψαράδικο ‘’ ναυτικό στόλο.
Την πλειοψηφία των μετοχών της εισηγμένης εταιρεία ΨΥΓΕΙΑ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ πούλησαν (λίγα χρόνια πριν την απίστευτη έκρηξη του 1999 του Ελληνικού Χρηματιστηρίου) στους αδελφούς Γεωργάκη τότε μεγαλοεργολάβους και ιδιοκτήτες της κατασκευαστικής εταιρείας ΑΤΕΜΚΕ. Για την…χρηματιστηριακή ιστορία πάντως ,μάθαμε πως μετά την πώληση των μετοχών από τους Λασκαρίδηδες στους Γεωργάκηδες η μετοχή της κατασκευαστικής εταιρείας υπέφερε αφού εμφανίζονταν πωλήσεις ‘”ανωνύμων”μετοχών δίχως να μπορούν να εντοπισθούν οι πωλητές που διοχέτευαν “χαρτιά” στην αγορά. Η συνέχεια της μετοχής είναι γνωστή στους παρεπιδημούντες την Σοφοκλέους, με τα ανσανσέρ στην τιμή και δυστυχώς την αρνητική κατάληξη όταν ο κατασκευαστικός όμιλος των Αρτινών εργολάβων πήρε την κάτω βόλτα .
Μία επίσης από τις πολλές συμμετοχές του κραταιού ομίλου, αφορά στην από κοινού με την Eurobank επένδυση κατά 50% στην εταιρεία ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ μια εκ των μεγαλυτέρων εταιρειών διαχείρισης στερεών αποβλήτων ,επεξεργασίας υγρών αποβλήτων κλπ με δεσπόζουσα θέση και σε έργα ενεργεικά ,ύδρευσης ,δικτύων κλπ σε όλο το φάσμα των ΟΤΑ ,δήμων και περιφερειών .Τα περισσότερα από τα χρήματα που εισπράττουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε τέτοια έργα ,είναι εγγυημένα είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από τα συναρμόδια υπουργεία. Σε μεγάλο έργο μάλιστα που ανέλαβε προ διετίας η ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ σε κοινοπραξία με την ΑΒΑΞ και αφορά την μακροχρόνια σύμβαση διαχείρισης μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ στην Δυτική Πελοπόννησο προυπολογισμού 29.169.940 ευρώ υπήρξε και γενναία επιδότηση από τον κρατικό κορβανά.
Όπως επίσης σε άλλη κοινοπραξία, η ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ανέλαβε τον οδοφωτισμό της περιφέρειας Αττικής σε έναν διαγωνισμό ιδιαίτερα υψηλού προυπολογισμού (σχεδόν 30 εκατομμυριών ευρώ !) με πολύ παρασκήνιο ….. σύμφωνα με πλείστα δημοσιεύματα που απασχόλησαν τα αυτοδιοικητικά και όχι μόνο Μέσα Ενημέρωσης. Έναν διαγωνισμό στον οποίο τελικά διαγωνίστηκε μόνο μια συμμετοχή !! Συνεπώς και σε εταιρείες που συμμετέχει ο όμιλος Λασκαρίδη τα έσοδα τους κατά μεγάλο ποσοστό προέρχονται από κρατικά και κοινοτικά κονδύλια…..
Επανερχόμενοι στις on camera δηλώσεις του Πάνου Λασκαρίδη, πρέπει πάντως να σημειωθεί ιδιαιτέρως ότι σχεδόν τα ίδια με αυτόν ‘”λόγια ” λένε σε ιδιωτικές συζητήσεις τους οι περισσότεροι ‘’ποντοπόροι ‘’ Έλληνες εφοπλιστές, πως δηλαδή δεν έχουν ανάγκη το Ελληνικό κράτος, πως τα χρήματα τους τα κερδίζουν σε διεθνή ύδατα κλπ κλπ..
Γίνονται δε συχνά ιδιαίτερα αιχμηροί εναντίον του πολιτικού συστήματος στηλιτεύοντας την γραφειοκρατία και υποστηρίζοντας πως κερδίζουν πολλά λεφτά διότι δεν εμπλέκεται το Ελληνικό κράτος στις διεθνείς μπίζνες τους και επίσης ότι έχουν το κράτος …”γραμμένο” !! Βέβαια ουδείς τα λέει αυτά δημόσια και πολύ περισσότερο on camera.Αυτά δηλαδή που μεταξύ άλλων ακούγεται περίπου να λέει στα Αγγλικά ο εφοπλιστής:
«Οι άνθρωποι της ναυτιλίας δεν έχουν ανάγκη την ελληνική κυβέρνηση, δεν έχουν ανάγκη τον Υπουργό, δεν έχουν ανάγκη τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας, δεν έχουν ανάγκη τον πρωθυπουργό. Μπορούν να χ*** πάνω στον Πρωθυπουργό. Δεν έχουν καμία ανάγκη τον πρωθυπουργό», οι εφοπλιστές δεν χρειάζονται την κυβέρνηση, το υπουργείο, την ΙΜΟ (International Maritime Organisation) και τον πρωθυπουργό», συμπληρώνοντας μάλιστα ότι «έχουν χε@@ένο τον πρωθυπουργό, γι’ αυτούς δεν έχει καμία χρησιμότητα. Γιατί; Επειδή η ναυτιλία δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να κερδίσει ένας πλοιοκτήτης στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν φορτία, δεν υπάρχουν ναυλοσύμφωνα, τίποτα στην Ελλάδα…Μόνο τα γραφεία των πλοιοκτητών είναι στην Ελλάδα. Το 80% των πλοίων τους έχουν ξένη σημαία. Δεν τους νοιάζει η ελληνική σημαία»,
Ο ίδιος ο Πάνος Λασκαρίδης πάντως σε δηλώσεις του μετά την δημοσιοποίηση, έκανε λόγο για παιχνίδια παραναυτιλιακών κύκλων με σκοπό να θολώσουν τα νερά στους κόλπους της ελληνικής ναυτιλίας, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά :
«Αυτοί που άκριτα και συκοφαντικά χρησιμοποίησαν αυτές τις συρραφές, θα υποστούν φυσικά τα επίχειρα των πράξεων τους». “Σε ό,τι τέλος αφορά την εκτίμηση και τον σεβασμό μου και προς τον πρωθυπουργό και προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και στους θεσμούς που αντιπροσωπεύουν, έχουν όλοι στερεά γνώση για το ποιες απόψεις τρέφω για αυτούς, την Ναυτιλία και την Πατρίδα μας”.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις