ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Η χρυσοτόκος όρνιθα προσελκύει νέους μνηστήρες για τη μεγάλη μπίζνα της επόμενης 20ετίας
ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΕΝΤΑ ΕΠΙ ...ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ
Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι αποφάσεις του υπουργείου υποδομών και του αρμόδιου υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή, για τον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσει ο νέος διαγωνισμός της Αττικής οδού, αφού τον Οκτώβριο του 2024 λήγει η τρέχουσα σύμβαση.
Οι επεκτάσεις της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ αποτελούν κλειδί στο τρόπο με τον οποίο θα δημοπρατηθεί η μεγάλη μπίζνα των επόμενων δεκαετιών. Τα μάτια όλων των ισχυρών Ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων βρίσκονται καρφωμένα στην χρυσοτόκο όρνιθα, η οποία απέφερε εκατομμύρια ευρώ στους μεγαλομετόχους της -κυρίως της Ακτωρ και Αβαξ- για 20 σχεδόν χρόνια.
Μόνο πολύ πρόσφατα, μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια και παρ’ όλη την περίοδο της πανδημίας και των καραντινών, η Αττική οδός μοίρασε στους μετόχους της περισσότερα από 120.000.000 ευρώ από μερίσματα, προμερίσματα και διανομές κερδών!
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που νέοι μνηστήρες, όχι μόνο από την Ελλάδα, έχουν στο μικροσκόπιο τους τον επικείμενο διαγωνισμό. Είναι σχεδόν βέβαιο πως και οι δύο πανίσχυροι «μονομάχοι» της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ, ΤΕΡΝΑ –η οποία τελικά επικράτησε– αλλά και η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, θέλουν πολύ να προσθέσουν στα τεράστια ανεκτέλεστα τους και αυτό το έργο που «γεννάει» κάθε 24ωρο πακτωλό μετρητών.
Αξιοσημείωτο είναι πως η πιο κερδοφόρα οδική αρτηρία της Ελλάδος, αποδίδει στο Ελληνικό δημόσιο όχι κάποιο standard τίμημα παραχώρησης, αλλά χρησιμοποιείται μια «σπανιότατη πατέντα» υπολογισμού των εσόδων για το κράτος, η οποία βασίζεται στα κέρδη της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται την πολυσύχναστη οδική αρτηρία. Κοινώς, μια πατέντα -της περιόδου του ΠΑΣΟΚ (των ημερών υπουργίας Κώστα Λαλιώτη, ο οποίος διαδέχθηκε το 1993 στο υπουργείο Δημοσίων Εργων τον Αχιλέα Καραμανλή, πατέρα του σημερινού υπουργού Κώστα!), στην οποία εάν κάποιος μπορούσε και ….ήθελε να «φορτώνει» με έξοδα και δαπάνες τον ισολογισμό, να πληρώνει με τον τρόπο αυτό πολύ λιγότερα στο «γκοβέρνο»!
Οχι βέβαια πως η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ χρησιμοποιεί τέτοιες μεθόδους, απλά επισημαίνουμε τι θα μπορούσε να σκαρφιστεί κανείς για να αποδίδει λιγότερα στο κράτος εάν ήταν ….παγαπόντης! Σε όλους τους υπόλοιπους Ελληνικούς δρόμους πάντως, οι αποδόσεις προς το δημόσιο υπολογίζονται επί των εσόδων, εδώ όμως φαίνεται πως -στα χρόνια της παντοδυναμίας Μπόμπολα- το κράτος έκανε τα δικά του …..μαθηματικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις