Test drive: Volkswagen Tiguan eHybrid
Ελαφρώς ανανεωμένο και με επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, το Volkswagen Tiguan συνεχίζει τη σταδιαδρομία του με επιτυχία.
Η ανανέωση του Tiguan συνοδεύτηκε από τον εμπλουτισμό της γκάμας με έκδοση PHEV. Πρόκειται για το σύστημα που έχουμε δει σε πολλά μοντέλα του Volkswagen Group με την πλατφόρμα MQB, το οποίο βασίζεται στον 1.400άρη TSI κινητήρα βενζίνης με 150 PS. Ο συνδυασμός του με έναν ηλεκτρικό με 116 PS που είναι τοποθετημένος στο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αποδίδει έως 245 PS με 400 Nm, τα οποία ακούγονται ό,τι πρέπει για το αμάξωμα των 1.850 kg.
Μαζί με αυτή την πολύ σημαντική μηχανολογική προσθήκη στην γκάμα, το ανανεωμένο Tiguan χαρακτηρίζεται επίσης από το ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος που είναι πιο επιβλητικό, με πιο φαρδιά μάσκα και νέα φώτα. Στο πίσω μέρος η πιο εύληπτη διαφορά είναι η τοποθέτηση του ονόματος του μοντέλου στο κέντρο, κάτω ακριβώς από το έμβλημα της μάρκας. Προφανώς, αυτές οι μικρές αλλαγές δεν αλλάζουν σε τίποτα τη χαμηλών τόνων εικόνα του μοντέλου που ωστόσο φαίνεται να αρέσει στο κοινό του.
Υπάρχουν προγράμματα για υβριδική, οικονομική ή Sport λειτουργία (GTE), ενώ όπως σε όλα τα PHEV το βασικό πρόγραμμα λειτουργίας σημαίνει πως όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη, η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά οπότε με απόλυτη ησυχία. Με σταθερή ταχύτητα ή προοδευτική επιτάχυνση κινείσαι ηλεκτρικά μέχρι τα 130 km/h (θεωρητικά) αν και κάπου πριν τα 100 km/h τις περισσότερες φορές παίρνει μπροστά το θερμικό μοτέρ, χωρίς κραδασμούς και έντονο θόρυβο. Μπορείς να ενεργοποιήσεις on-demand ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 130 km/h εάν η φόρτιση το επιτρέπει, κάτι που μπορεί να διαρκέσει στην καλύτερη περίπτωση για λίγο πάνω από 50 km.
Η φόρτιση δεν μπορεί να υποστηρίξει περισσότερα από 3,6 kW, οπότε θα χρειαστούν σχεδόν 4 ώρες στην καλύτερη. Πάντως η μπαταρία μπορεί να φορτίσει και εν κινήσει μέσω του θερμικού κινητήρα, προκειμένου να έχεις ηλεκτρική ενέργεια όταν τη χρειάζεσαι. Ως κανονικό υβριδικό που γίνεται μόλις η μπαταρία ξεφορτίσει, το PHEV Tiguan καίει περίπου 8,5 lt/100 km. Ωστόσο κρατείστε αυτή την πληροφορία μόνο για τα ταξίδια σας και φορτίστε όποτε χρειάζεται στην καθημερινότητα.
SUV με γκάζι GTi
Σε όποια επιλογή κι εάν λειτουργεί το υβριδικό σύστημα η κύλιση είναι κορυφαία, ενώ η άνεση υψηλού επιπέδου αν και λίγο υποδεέστερη από των -ελαφρύτερων- συμβατικών εκδόσεων. Το εμπρός σύστημα αποτελείται από γόνατα MacPherson και ενώ το πίσω από πολλαπλούς συνδέσμους, οπότε η λειτουργία είναι πολύ ποιοτική και αθόρυβη. Παρά τον όγκο του το Tiguan είναι ευκολοδήγητο στην πόλη και χάρη στην ανάκτηση ενέργειας η επιβράδυνση μπορεί να γίνεται χωρίς να αγγίζεις συχνά το φρένο.
Το μεγάλο βάρος το καταλαβαίνεις όταν θελήσεις να οδηγήσεις σβέλτα σε στροφές, μέσω της περισσότερης αδράνειας και της πιο ευαίσθητης ρύθμισης στον έλεγχο της ευστάθειας και της πρόσφυσης. Αντικειμενικά πάντως το περιθώριο πρόσφυσης από τα φαρδιά λάστιχα της έκδοσης R-Line είναι άφθονο, ενώ με 38,5 m για τα 100-0 km/h τα φρένα ικανοποιούν σε απόδοση και δεν κουράζονται πολύ εύκολα από το βάρος.
Με τους 245 PS το Tiguan ξεκινάει εκρηκτικά για να κάνει 0-100 km/h σε μόλις 6,9” (!) και 80-110 km/h σε 3,1” οπότε είναι χορταστικά σβέλτο, τουλάχιστον μέχρι τα 130 km/h. Από εκεί και επάνω, ο ηλεκτροκινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι μόνο όταν πατάς απότομα τέρμα το γκάζι και αυτό για λίγο, προκειμένου να μην «καίγεται» άσκοπα ενέργεια. Και παρότι το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ακούγεται λίγο για σήμερα, κάνει πολύ γρήγορες αλλαγές και μόνο στο ταξίδι θα ψάξεις για μια ακόμα σχέση.
Το απαλό άγγιγμα της ανανέωσης διατηρήθηκε και στην καμπίνα. Η βασική προσθήκη είναι το νέο infotainment MIB3 που είναι ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει αυτή τη στιγμή η εταιρεία και αναβαθμίζει τη συνδεσιμότητα. Υπάρχουν επίσης νέα χειριστήρια-slider αφής στο τιμόνι, τα οποία δεν είναι βέβαιο ότι θα βολέψουν τους πάντες. Τίποτα από αυτά δεν αλλάζει ουσιαστικά πάντως την εικόνα ενός πολύ χαμηλών τόνων ταμπλό που είναι φτιαγμένο από ποιοτικά υλικά και δείχνει πολύ γερό.
Οι αποθηκευτικοί χώροι δεν λείπουν ενώ θα βολευτούν με μεγάλη άνεση τέσσερις ενήλικοι, χωρίς να αποκλείεται τρίτος πίσω. Για το χώρο αποσκευών η Volkswagen ανακοινώνει 476 lt που είναι αισθητά λιγότερα από των συμβατικών εκδόσεων αλλά και ένα πάλι αξιόλογο νούμερο που συνοδεύεται από πεντακάθαρο σχήμα και εύκολη φόρτωση. Το καλώδιο πάντως δεν έχει ειδικό χώρο αποθήκευσης, οπότε θα βρίσκεται αναγκαστικά μέσα στο χώρο φόρτωσης, στην ειδική θήκη-πουγκί.
Το Tiguan διατίθεται μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού R-Line με €40.950, αν και είναι σχεδόν βέβαιο πως η αγορά του θα αφορά εταιρική χρήση στην οποία ο φόρος είναι μηδενικός, έτσι ώστε να ικανοποιεί στο έπακρο τις απαιτήσεις εκείνου που θα το επιλέξει.
Πηγή: drive.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις