Άνεμοι πάνω από 100 χλμ.την ώρα έπνεαν την ώρα της τραγωδίας στην Κάρπαθο – Κρατείται στην Κάσο ο κυβερνήτης του ιστιοπλοϊκού. Δεν ήταν δεμένη η ιστιοπλόος.

Άνεμοι έντασης 11 μποφόρ (111χλμ./ώρα) έπνεαν στην περιοχή που σημειώθηκε η τραγωδία κατά τη διάρκεια του διεθνούς ιστιοπλοΐκού αγώνα Aegean 600 το βράδυ της Δευτέρας με μια 40χρονη γυναίκα, μέλος πληρώματος, να χάνει τη ζωή της.

Η Γαλλίδα αθλήτρια Anna Konontchouk, μόλις 40 ετών, βρήκε τραγικό θάνατο ανοιχτά της Καρπάθου, όταν προσπάθησε να ανοίξει το πανί.


Τότε, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εν μέσω θυελλωδών ανέμων στην περιοχή έπεσε στη θάλασσα, όπου τη χτύπησε κάτω από το σκάφος ένα «πόδι», που έχουν τα ιστιοπλοϊκά στη μέση.

Όπως αναφέρει η Aegean 600 σε ανακοίνωσή της, με την οποία μεταξύ άλλων εκφράζει τα συλληπητήριά της για τον φριχτό θάνατο της 40χρονης, η άτυχη αθλήτρια βρέθηκε στη θάλασσα με σοβαρό χτύπημα στο κεφάλι.

«Δυστυχώς, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες είχαν σαν αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της μία 40χρονη υπήκοος Γαλλίας από το σκάφος HEAVEN, βορειοδυτικά της Κάσου.

Η 40χρονη βρέθηκε στη θάλασσα με σοβαρό χτύπημα στο κεφάλι και οι προσπάθειες ανάνηψης της δεν τελεσφόρησαν», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Ο πρόεδρος της επιτροπής μίλησε  στο Live News.

«Είναι η τέταρτη χρονιά που διοργανώνουμε αυτό το μεγάλο διεθνή αγώνα. Καταρχάς οι συμμετοχές των σκαφών είναι 69 από 22 χώρες από όλο τον κόσμο. Oι συνθήκες που επικρατούσαν ήταν εντάσεις ανέμου πολύ μεγάλες περνούσαν τα 9 μποφόρ πήγαν να κατεβάσουν από μπροστά τα πανιά τους και ένα τεράστιο κύμα τους πηρέ τους δυο ιστιοπλόους έναν άντρα και μια γυναικά και τους έριξε μέσα στην θάλασσα δυστυχώς η γυναίκα ήταν πιο ελαφριά και την πέταξε λίγο πιο μακριά μπροστά από το σκάφος και εν συνέχεια περνώντας το σκάφος τη χτύπησε με το πηδάλιο του», είπε ο Ιωάννης Βαραμουδάκης, Πρόεδρος παν. ομίλου ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης.

H άτυχη Γαλλίδα δραστηριοποιούταν στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στις Κάννες σε πολυτελές ξενοδοχείο. Η ίδια περιγράφει τον εαυτό της ως εξής:

«Η Άννα Κονοντσούκ, μια νεαρή Γαλλίδα με καταγωγή από την Ουκρανία, κατάφερε να τοποθετηθεί στην θέση της ρεσεψιονιστ. Αυτός είναι ο άνθρωπος που συγκεντρώνει τις σλαβικές παραδόσεις, την τέλεια γνώση της νοοτροπίας των χωρών του μετασοβιετικού χώρου και που συμβιβάζει τις απαιτήσεις τους στον καθορισμό της ποιότητας εργασίας και εξυπηρέτησης, με τη γαλλική νοοτροπία».

Το σκάφος είναι δεμένο στην Κάσο μετά το ατύχημα. Είναι καινούργιο, κατασκευής 2024, ελλιμενίζεται στο Λαύριο και διατίθεται προς ενοικίαση με τιμές που για κάθε εβδομάδα είναι στα 4000 περίπου ευρώ ή από 500 την μέρα.
Αίσθηση προκαλεί πως σύμφωνα με πληροφορίες του newsit, υπήρξε και άλλο περιστατικό, με τον τραυματισμό ενός 61χρονου επιβαίνοντα ιστιοφόρου σκάφους με σημαία της Πολωνίας.

O ιστιοπλόος και πρώην πρόεδρος Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Πειραιώς, Νίκος Καραγεωργίου, μίλησε στο LIVE NEWS για το τι συνέβη με την Γαλλίδα ιστιοπλόο.

«Όλα τα σκάφη, περισσότεροι από 1.000 ιστιοπλόοι, διεξήλθαν. Το λάθος είναι ότι η ιστιοπλόος δεν ήταν δεμένη με τους ιμάντες για την ασφάλειά Της. Οι δύο ιμάντες από την πλώρη ως την πρύμνη δεν μπορούν να φύγουν από το σκάφος. Ή δεν είχε δεθεί ο ιμάντας ή λύθηκε για να γυρίσει το πανί. Εκεί στο κατέβασμα τη πρύμνης την χτύπησε στο κεφάλι. Ο άλλος ιστιοπλόος απομακρύνθηκε από το σκάφος συνειδητά και τον περισυνέλλεξαν».

Όπως είπε στον ΣΚΑΙ ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος που είναι μέλος πληρώματος σκάφους που συμμετέχει στον αγώνα «σε εκείνο το σημείο στο Καρπάθειο ξέραμε ότι θα περιμένουμε πολύ δύσκολες συνθήκες. Φτάσαμε να έχουμε 45-60 κόμβους αέρα, κάποια στιγμή ακούσαμε στο VHF το περιστατικό ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα».

Όπως εξήγησε ο κ. Αντωνόπουλος «οι συνθήκες ήταν ακραίες» για να διευκρινίσει στη συνέχεια ότι «είναι στην ευχέρια το κάθε σκάφος να κάνει ό,τι κίνηση θέλει, να εγκαταλείψει, να βάλει τα πανιά θυέλλης. Αυτό που μας μαθαίνουν εμάς στα σεμινάρια ασφαλείας πριν τον αγώνα είναι ότι μας ενδιαφέρει πρώτα η ασφάλεια».

Ο Γιώργος Βάλλης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών, δήλωσε: «Τα πληρώματα και οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να είναι πολύ σοβαροί και προσεκτικοί απέναντι στις αντίξοες συνθήκες των μελτεμιών, με ανέμους από 6 έως 8 μποφόρ. Να μη ρισκάρουν απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα. Να λαμβάνουν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Τη θάλασσα πρέπει να την σεβόμαστε πάντα».

Το σκάφος έφερε ισπανική σημαία, έχει μήκος 15 μέτρων και είχε πλήρωμα εννέα άτομα. Το σκάφος βρίσκεται πλέον στο λιμάνι της Κάσου με τον κυβερνήτη του να κρατείται και να ανακρίνεται με σκοπό να διευκρινιστούν οι ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος.

Η ανακοίνωση της Aegean 600

Οι εξαιρετικά ισχυρές εντάσεις του Μελτεμιού που επικρατούσαν στο Καρπάθιο Πέλαγος δυσκόλεψαν το στόλο του Aegean 600, ο οποίος πραγματοποιεί τον περίπλου του Αιγαίου σε μία διαδρομή 600 ναυτικών μιλίων χωρίς σταθμό, με αποτέλεσμα 14 σκάφη να εγκαταλείψουν τον αγώνα.

Δυστυχώς οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες είχαν σαν αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της μία 40χρονη υπήκοος Γαλλίας από το σκάφος HEAVEN, βορειοδυτικά της Κάσου. Η 40χρονη βρέθηκε στη θάλασσα με σοβαρό χτύπημα στο κεφάλι και οι προσπάθειες ανάνηψης της δεν τελεσφόρησαν.

Ολόκληρη η ιστιοπλοϊκή οικογένεια και οι ιδιαιτέρως οι διοργανωτές εκφράζουν τη βαθιά λύπη τους για το συμβάν.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook