Πιερία: Παραλίγο σύγκρουση τρένων – Πως αποφεύχθηκε η τραγωδία – Έρευνα διεξάγει ο ΟΣΕ
Nέο σοβαρό περιστατικό στον σιδηροδρομικό σταθμό του Κορινού στην Πιερία, όπου δύο τρένα παραλίγο να συγκρουστούν.
Η σύγκρουση των τρένων στον σταθμό Κορινού στην Πιερία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή , όταν το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας (25.11.24) αμαξοστοιχία Intercity λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό Προαστιακού, που είχε σταματήσει στις ράγες λόγω βλάβης, όπως αποκαλύπτει σημερινό δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος. Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ με ανακοίνωσή αναφέρει ότι θα διερευνηθούν άμεσα τα ακριβή αίτια του περιστατικού, σημειώνοντας ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, που απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
ΤΟ Μεταφορών της ΚΟΑ του ΚΚΕ: «Η πολιτική του “πάμε και όπου βγει” είναι εδώ, τα “επόμενα Τέμπη” είναι εδώ»
«Η πολιτική του “πάμε και όπου βγει” είναι εδώ, τα “επόμενα Τέμπη” είναι εδώ και θα συνεχίσουν να είναι εδώ, όσο είναι εδώ η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στο βωμό του καπιταλιστικού κέρδους», τονίζει η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της ΚΟΑ του ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή της για το νέο σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε τη Δευτέρα 25 Νοέμβρη.
Επισημαίνει ότι «όσους νόμους και να ψηφίσουν, αφού θα υλοποιούν την πολιτική της απελευθέρωσης και εμπορευματοποίησης των μεταφορών της ΕΕ, δε θα θεωρούν αναγκαία τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Όλα αυτά θα μπαίνουν στη ζυγαριά του “κόστους – οφέλους” και δε θα επιλέγονται».
Αναλυτικά αναφέρει:
«Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας
Νέο σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε χτες (25/11/2024) το απόγευμα στον Κορινό (έξω από την Κατερίνη) όταν το τρένο IC57 με περίπου 200 επιβάτες και δρομολόγιο Θεσ/κη – Αθήνα παραλίγο να πέσει πάνω σε προαστιακό τρένο Θεσ/κης – Λάρισας που χάλασε και ήταν σταθμευμένο μέσα στο σταθμό του Κορινού. Ευτυχώς, οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας IC57 άκουσαν στο ραδιοτηλέφωνο τον μηχανοδηγό του προαστιακού να γνωστοποιεί ότι το τρένο έχει βλάβη και είναι ακίνητο στο σταθμό Κορινού και μίλησαν μαζί του στο κινητό τηλέφωνο.
Πάλι οι εργαζόμενοι έσωσαν την κατάσταση και όχι τα ανύπαρκτα ή τα συνεχώς χαλασμένα συστήματα διαχείρισης και ασφάλειας της κυκλοφορίας
Ένα ακόμα περιστατικό που επιβεβαιώνει ότι, παρά τις φιέστες και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης (την ίδια ώρα με το συμβάν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίαζε στο Υπουργικό Συμβούλιο παρουσία του Πρωθυπουργού το νομοσχέδιο για την “Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα”), η μετακίνηση με τα τρένα παραμένει επικίνδυνη, η πολιτική του “πάμε και όπου βγει” είναι εδώ, τα “επόμενα Τέμπη” είναι εδώ και θα συνεχίσουν να είναι εδώ, όσο είναι εδώ η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στο βωμό του καπιταλιστικού κέρδους.
Όσους νόμους και να ψηφίσουν, αφού θα υλοποιούν την πολιτική της απελευθέρωσης και εμπορευματοποίησης των μεταφορών της Ε.Ε., δε θα θεωρούν αναγκαία τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Όλα αυτά θα μπαίνουν στη ζυγαριά του “κόστους – οφέλους” και δε θα επιλέγονται.
Την ίδια στιγμή οι ίδιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί επιλέγουν να τροφοδοτούν με δισ. ευρώ τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ με κόστος τη ζωή του ελληνικού και των γειτονικών λαών και για το όφελος των μονοπωλίων.
Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, στις μεταφορές, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή, τακτική συγκοινωνία μακριά από τις ράγες του κέρδους. Να δυναμώσει ο αγώνας για να μην θυσιάζονται οι βασικές καθημερινές μας ανάγκες, τα νοσοκομεία και τα σχολεία και να γίνονται φρεγάτες, πύραυλοι και αεροπλάνα για το ΝΑΤΟ.
Να δυναμώσει ο αγώνας για να βγει η Ελλάδα απ’ του πολέμου τα σφαγεία!».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις