Hανακοίνωση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ μετά την παραίτηση Χρήστου Παπαδημητρίου

Όπως ανακοίνωσε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα επιδιώξει περαιτέρω πιστοποίηση σχετικά με την πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, τονίζοντας ότι η διερεύνηση που είχε γίνει δεν είναι οριστική.

Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) εξέδωσε ανακοίνωση μετά την παραίτηση του αναπληρωτή προέδρου του, Χρήστου Παπαδημητρίου. Στην ανακοίνωση, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού εκφράζει την ανησυχία του για τις πρόσφατες δημόσιες δηλώσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης σχετικά με το πόρισμα για το δυστύχημα των Τεμπών, υποστηρίζοντας ότι αυτές οι τοποθετήσεις δημιουργούν εντυπώσεις που πλήττουν το κύρος του Οργανισμού και αδικούν την αξιόλογη εργασία 18 μηνών της Επιτροπής Διερεύνησης.

Παράλληλα, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζήτησε επίσημη ενημέρωση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) σχετικά με τις συμβάσεις που ανατέθηκαν στο πλαίσιο της διερεύνησης του δυστυχήματος, καθώς και για τα παραδοτέα των συμβάσεων από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα Πανεπιστήμιο της Γάνδης και Πανεπιστήμιο της Πίζας

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Οργανισμού
«Στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, ενημερώθηκαν όλα τα μέλη του Δ.Σ. σχετικά με την παραίτηση του κ. Χρήστου Παπαδημητρίου.

Οι δημόσιες τοποθετήσεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης μετά την παρουσίαση του πορίσματος για το δυστύχημα των Τεμπών, δημιουργούν εντυπώσεις που όχι μόνο πλήττουν το κύρος του Οργανισμού, αλλά αδικούν την αξιόλογη δουλειά 18 μηνών της Επιτροπής Διερεύνησης, όπως αποτυπώνεται στο πόρισμα για τη τραγωδία των Τεμπών.

Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι το πόρισμα αφορά κατά κύριο λόγο την τεκμηρίωση, την ανάλυση και διερεύνηση των αιτίων που οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων και την έκδοση 17 ιδιαίτερα σημαντικών επειγουσών συστάσεων ασφαλείας προς όλους τους εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς. Η εφαρμογή των οποίων θα συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας.

Το κεφάλαιο για την πυρόσφαιρα στις σελίδες 95-108 του πορίσματος, αναφέρει ευθύς εξαρχής ότι η διερεύνηση δεν είναι οριστική και πως θα επιδιωχθεί περαιτέρω πιστοποίηση από ακαδημαϊκό ίδρυμα εγνωσμένου κύρους, καθώς τα στοιχεία των πραγματογνωμόνων δεν ήταν επαρκή για να καταλήξουν σε τεκμηριωμένο και ασφαλές συμπέρασμα.

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητάει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) επίσημη ενημέρωση τόσο για τις συμβάσεις που ανατέθηκαν στο πλαίσιο της διερεύνησης του δυστυχήματος, όσο και για τα παραδοτέα των συμβάσεων, εφόσον υπάρχουν, από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα, Gent University και Universita Di Pisa.

Η Ελλάδα διαθέτει πλέον ένα λειτουργικό οργανισμό διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα ενισχυθεί με επιπλέον επιστημονικό προσωπικό και θα συνεχίσει με ανεξαρτησία και προσήλωση το έργο του, με στόχο την πρόληψη σοβαρών ατυχημάτων».

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook