Αυτός ο τοίχος δεν θα έπρεπε ποτέ να ήταν εκεί, λέει Βρετανός ειδικός στο Sky News

Τα αεροδρόμια δεν πρέπει να έχουν τσιμεντένιο τοίχο στο τέλος ενός διαδρόμου, δήλωσε στο Sky News ειδικός της αεροπορίας. Χωρίς αυτό, το αεροπλάνο θα είχε ακινητοποιηθεί, ακόμα κι αν ο εξοπλισμός προσγείωσής του είχε πρόβλημα , είπε ο David Learmount.

Νέα ζητήματα ανακύπτουν για την αεροπορική τραγωδία με τους 179 νεκρούς στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν στη Νότια Κορέα, όταν συνετρίβη το Boeing 737-8AS της Jeju Air, μετά τις δηλώσεις του ειδικού ο οποίος χωρίς περιστροφές είπε ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει τοιχίο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης. Όπως είπε ο David Learmount, αν αυτό το τοιχίο δεν υπήρχε οι 179 άνθρωποι θα ήταν τώρα ζωντανοί, καθώς «το αεροσκάφος ήταν ήταν πλήρως υπό έλεγχο και καθώς γλιστρούσε στο διάδρομο μέχρι το τέλος δεν φλεγόταν».

Χωρίς το τοιχίο το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης, δήλωσε ο κ. Learmount;

«Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων» υποστήριξε ο Βρετανός ειδικός.

«Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Οι χειρισμοί ήταν πολύ καλοί. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι που έφτασε στον τοίχο και χτύπησε πάνω του. Αν δεν υπήρχε αυτός, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα» πρόσθεσε καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, τα σωστικά συνεργεία ήταν έτοιμα να σβήσουν τυχόν φωτιά που θα προκαλούσε το σύρσιμο του αεροπλάνου.

Κατά τον κ. Learmount, το σημαντικό για τη διερεύνηση των συνθηκών της τραγωδίας βρίσκεται στο γιατί ο πιλότος δεν κατάφερε να ανοίξει τον μηχανισμό προσγείωσης ή τα πτερύγια για την επιβράδυνση του αεροπλάνου. Χωρίς αυτά τα δύο στοιχεία για την επιβράδυνση, το αεροσκάφος έκανε την προσέγγιση με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι έπρεπε.

«Ο λόγος που πέρασε σε όλο το μήκος του διαδρόμου ήταν επειδή πήγαινε τόσο γρήγορα», είπε ο κ. Learmount. Δεν είναι σαφές εάν το σύστημα προσγείωσης ήταν λειτουργικό κατά την πρώτη προσπάθεια του πιλότου να προσγειωθεί, είπε. “Ο κυβερνήτης είχε στείλει ένα σήμα για το Mayday. Το Mayday είναι απλά ένα περιστατικό. Λέει “έχω πραγματικά προβλήματα εδώ”.

Jeju Air: Το δυστύχημα δεν οφείλεται σε ζητήματα συντήρησης
Από την πλευρά του εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Jeju Air υποστήριξε ότι η τραγωδία «δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση σε θέματα συντήρησης του αεροπλάνου».

Νωρίτερα ο πρόεδρος της εταιρείας, Κιμ Ι Μπάε, έκανε μια βαθιά υπόκλιση προς τους συγγενείς των θυμάτων λέγοντας ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για τη συντριβή του αεροπλάνου.

Η Jeju Air είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία low-cost της Νότιας Κορέας με 12,3 εκατομμύρια επιβάτες το 2024.

Σύμφωνα με τους New York Times στον τελευταίο έλεγχο των αρχών της Νότιας Κορέας για τον βαθμό ασφαλείας είχε λάβει «Α» που σημαίνει «πολύ καλά».

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook