Νέο αρνητικό ρεκόρ κατέγραψε ο πληθωρισμός για τον Σεπτέμβριο, με άνοδο 12% έναντι του ίδιου μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. 

Η εκτίναξη του φυσικού αερίου φαίνεται να είχε καίριο ρόλο στη νέα επιτάχυνση, καθώς είχε τη μεγαλύτερη μεταβολή τιμής από τη σύγκριση δεικτών του Σεπτεμβρίου 2022 με τον Σεπτέμβριο 2021. Πιο αναλυτικά, η αύξηση ανήλθε σε 332% με ποσοτική επίπτωση στον γενικό Δείκτη Τιμών 2,46 μονάδες.

Αντίστοιχα, όσον αφορά στην ενέργεια, σημαντική επίπτωση είχαν και το πετρέλαιο θέρμανσης με 1,26 μονάδες, ενισχυμένο κατά 65,1%, ο ηλεκτρισμός με 1,18 μονάδες και άνοδο 30,5% και τέλος τα στερεά καύσιμα με αύξηση 16,1% και την χαμηλότερη επίπτωση στον ΓΔ κατά 0,09 μονάδες.

Σημειώνεται πως οι κατηγορίες που κατέγραψαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης είναι η «ομάδα Στέγαση» με άνοδο 35,4%, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, αλλά και τους παράγοντες: ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης και στερεά καύσιμα.

Ακολουθεί η «ομάδα Μεταφορές» με άνοδο 14,2%, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

Αντίστοιχη άνοδος (13,5%) καταγράφηκε και στην «ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκάπαγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.

Ενώ ποσοστό κάτω του 10% είχαν οι εξής αυξήσεις:

  • 9,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 9,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 3,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
  • 2,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 2,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 2,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 1,8% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σημειώνεται πως ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 12,1% έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020.

Πηγή: CNN

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook