Πρεμιέρα για τις θερινές εκπτώσεις: Τι να προσέχουν οι καταναλωτές – Ποιές είναι οι υποχρεώσεις των εμπόρων
Την επόμενη Κυριακή τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά και το προτεινόμενο ωράριο θα είναι από τις 11 έως τις 6 το απόγευμα ενόψει των θερινών εκπτώσεων.Μέχρι και 70% τα ποσοστά των εκπτώσεων
Ξεκίνησαν σήμερα Δευτέρα 8 Ιουλίου οι θερινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως τέλος Αυγούστου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος Ιουλίου και Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 7 δισ. ευρώ ενώ εκτιμάται ότι τα ποσοστά των εκπτώσεων στο ξεκίνημα θα κυμανθούν από 30% έως 50% και προς το τέλος της δίμηνης εκπτωτικής περιόδου ίσως φτάσουν και στο 70%.
Υπενθυμίζεται ότι οι πέντε κλάδοι του λιανικού εμπορίου με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στον κύκλο εργασιών των θερινών εκπτώσεων είναι ο κλάδος των ενδυμάτων και υποδημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, ο κλάδος των καλλυντικών και φαρμακευτικών ειδών, ο κλάδος των ρολογιών και κοσμημάτων, ο κλάδος των επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, ο κλάδος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.
Στο ΕΡΤNEWS μίλησε για τις εκπτώσεις ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Νίκος Κογιουμτσής. Όπως είπε:
«Την επόμενη Κυριακή τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά και το προτεινόμενο ωράριο θα είναι από τις 11 έως τις 6 το απόγευμα. Είμαστε μετά από μια νωχελική περίοδο στο κομμάτι της κατανάλωσης. Θεωρώ ότι θα υπάρχουν γενναίες εκπτώσεις που μπορεί να φτάσουν και σε κάποιες περιπτώσεις και το 70%.
Το καταναλωτικό κοινό θα πρέπει να κάνει έρευνα αγοράς, να ψάξει και να βρει το αγαθό που θέλει, είτε διαδικτυακά, είτε δια ζώσης στα φυσικά καταστήματα, ούτως ώστε να μπορεί να βρει την καλύτερη τιμή και τη καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας και τιμής.
Στις εκπτώσεις είναι μέσα όλα τα προϊόντα και της τρέχουσας σεζόν, και της προηγούμενης. Ο κάθε επιχειρηματίας θέλει να αντικαταστήσει τα εμπορεύματα που διαθέτει με τα νέα φθινοπωρινά και με τα χειμερινά.
Και θέλει βέβαια να ρευστοποιήσει γιατί είμαστε σε μια δύσκολη περίοδο.
• Η ρευστότητα είναι το κυρίαρχο πρόβλημα που έχουν αυτή τη στιγμή οι επιχειρηματίες, λόγω του ότι έχουμε ένα κλειστό τραπεζικό σύστημα για τις μικρές και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις.
• Η ακρίβεια στα τρόφιμα ειδικά, έχει δυστυχώς ψαλιδίσει το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα. Από την άλλη πλευρά είναι η χαμηλή ρευστότητα λόγω ανυπαρξίας χρηματοδοτικών εργαλείων αλλά και οι χαμηλοί μισθοί.
Ήμασταν οι πρώτοι που λέγαμε ότι θα πρέπει να αυξηθεί ο κατώτατος μισθός, γιατί αυτό διαχέεται ουσιαστικά στην ίδια την αγορά.
• Θα πρέπει να αυξηθούν και οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων σε μια μεσομακροπρόθεσμη περίοδο αλλά και των συντάξεων.
Όσον αφορά στους τουρίστες έχουμε αύξηση των αφίξεων από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος κατά 13%. Βεβαίως η καταναλωτική δυναμική και των επισκεπτών μας δεν είναι στο καλύτερο δυνατό επίπεδο, η κρίση ακουμπάει και αυτούς.
Ευτυχώς όμως έχουμε τους Αμερικανούς τουρίστες που το τελευταίο διάστημα έρχονται με μια αύξηση που φτάνει και το 300%. Αυτοί αφήνουν χρήμα στην αγορά. Εφέτος περιμένουμε περισσότερους Αμερικανούς, Αυστραλούς και Καναδούς τουρίστες, που θα έλεγα ότι είναι τα βαριά πορτοφόλια που ξοδεύουν τα περισσότερα εκ μέρους των τουριστών μας.
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
• Αναφερόμενος στο τι να προσέχουν οι καταναλωτές υπογράμμισε ότι πρέπει τα προϊόντα να έχουν διπλή αναγραφόμενη τιμή, η μία να είναι σβησμένη και η άλλη να είναι η τιμή που πουλάνε τώρα.
Τόνισε ότι υπάρχουν εντατικοί έλεγχοι στην αγορά εκ μέρους του υπουργείου Ανάπτυξης, γίνονται και δειγματοληπτικοί έλεγχοι και έχουν δει τις προηγούμενες τιμές, ώστε να μην πάμε σε πλασματικές εκπτώσεις.
• Προσοχή λοιπόν στις εκπτώσεις μαϊμού και στις πλασματικές εκπτώσεις, άρα έρευνα αγοράς εκ μέρους των καταναλωτών».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις