Στα βράχια η προσπάθεια ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου
Ούτε μία προσφορά δεν κατατέθηκε στο υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου για τον πολυδιαφημισμένο διαγωνισμό (από πλευράς Κυπριακής Δημοκρατίας ) που στόχευε στην δρομολόγηση επιβατηγού πλοίου που θα συνέδεε την Κύπρο με την Ελλάδα.
Η καταληκτική ημερομηνία προσφορών ήταν η Παρασκευή 29 Ιανουαρίου και παρά την αρχική υπεραισιοδοξία των Κυπρίων για έντονο ενδιαφέρον και θετική έκβαση του σχετικού διαγωνισμού, δεν κατατέθηκε τελικά ούτε μία πρόταση.
Ο χαμηλός, επιδοτούμενος προϋπολογισμός, των 5 εκ ευρώ ετησίως, αλλά και η απειρία της Κυπριακής πλευράς σε θέματα ακτοπλοΐας είναι λόγοι που δεν προσέλκυσαν καμία διεθνή ή Ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία(παρά και την πρωτόγνωρη κρίση στον κλάδο και τα δεκάδες δεμένα ποστάλια στο Αιγαίο- φυσικό αποτέλεσμα της πανδημίας).
Ο- με πολλές περγαμηνές σπουδών και πολύ αξιόλογος τεχνοκράτης -υφυπουργός Βασίλης Δημητριάδης που παρέλαβε πέρυσι το καλοκαίρι το χαρτοφυλάκιο του Κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας από την κυρία Νατάσα Πηλείδου (η οποία αναβαθμίστηκε σε υπουργό Ενέργειας), δεν πρόλαβε προφανώς να πλαισιωθεί από έμπειρους συμβούλους που να γνωρίζουν το δύσκολο και περίπλοκο ακτοπλοϊκό περιβάλλον και όσοι προσέτρεξαν να εκφέρουν την άποψη τους, Έλληνες και Κύπριοι, είχαν προφανώς ιδιοτελή συμφέροντα και προσωπική ατζέντα.
Ανάμεσα σε αυτούς και πρώην κραταιός Ελληνικός όμιλος που έχει ταλαιπωρήσει πολύ την Κυπριακή Δημοκρατία σε πλείστους κλάδους της οικονομίας της.
Κύπριοι παράγοντες πιθανολογούν, πως η αρνητική εξέλιξη είχε να κάνει και με την «ενόχληση» μονοπωλιακού Κυπριακού ναυτιλιακού group μεταφοράς φορτηγών αυτοκινήτων μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, παρότι η προκήρυξη δεν προβλέπει επιδότηση φορτηγών αυτοκινήτων.
Βέβαια αρκετές αστοχίες και παραλείψεις στην προκήρυξη, όπως η έλλειψη ρητρών για τις τιμές των καυσίμων σε περίπτωση διεθνών αυξήσεων και ο τρόπος βαθμολογίας και αξιολόγησης των προσφορών , υπήρξαν δύο ακόμα βασικοί λόγοι που ο σχετικός διαγωνισμός δεν προσέλκυσε κανένα ενδιαφέρον.
Ο σημαντικότερος όμως ίσως λόγος που Ελληνικές ή άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχει να κάνει με την πρωτοφανή στα παγκόσμια οικονομικά δρώμενα του 21 αιώνα ‘’προστασία’’ Ελληνικών συμφερόντων στο Αιγαίο αφού ο διαγωνισμός επέτρεπε (και μάλιστα υπό την αίρεση εγκρίσεως από το Ελληνικό ΥΕΝ !!) μόνο μία προσέγγιση σε ένα μόνο Ελληνικό νησί στην διαδρομή μεταξύ Λάρνακας και Δραπετσώνας!!!
Η τριτοκοσμική νομοθεσία, τα καρτέλ των Ελλήνων ακτοπλόων και οι ναυτικές συντεχνίες στην χώρα μας, δεν ’’ επιτρέπουν’’ την δρομολόγηση ούτε ακόμα σε Κυπριακής σημαίας πλοία και για να μην μικρύνει η τεράστια Ελληνική πίτα την περίοδο Ιουλίου -Αυγούστου που τα εκατοντάδες χιλιάδες εισιτήρια θα μπορούσαν αφενός να στηρίξουν την γραμμή Κύπρου -Ελλάδος και αφετέρου να αυξήσουν την τουριστική κίνηση.
Πόσες Κυπριακές οικογένειες δεν θα προτιμούσαν να έρθουν με το αυτοκίνητο τους στα Ελληνικά νησιά το καλοκαίρι και πόσοι τουρίστες δεν διάλεγαν να ταξιδέψουν από την Ελλάδα στην Κύπρο ή αντίστροφα εαν μπορούσαν στο ενδιάμεσα δρομολόγια να επισκεφθούν νησιά του Αιγαίου.
Πιθανότατα οι Κύπριοι θα επανεξετάσουν το τρόπο επαναπροσέγγισης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης σίγουρα πάντως πριν το 2022 η πολυπόθητη διά θαλάσσης ένωση δεν θα έχει επιτευχθεί. Η σχετική ανακοίνωση του Κυπριακού Υφυπουργείου Ναυτιλίας είναι η εξής:
«Παρά το ενδιαφέρον που επέδειξαν εν δυνάμει προσφοροδότες για εξασφάλιση των εγγράφων του Ανοικτού Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού για τη Θαλάσσια Σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας που θα λάμβανε κρατική επιδότηση ύψους μέχρι 5 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως σύμφωνα με τους ενωσιακούς κανόνες για τις Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), δυστυχώς δεν έχουν υποβληθεί οποιεσδήποτε προσφορές από θαλάσσιους μεταφορείς.
H καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών ήταν σήμερα, 29.1.2021, στις 12 μ. Τα έγγραφα διαγωνισμού συντάχθηκαν στη βάση της προσφοράς ΥΓΟΣ με την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η επίδειξη ενδιαφέροντος εκ μέρους της αγοράς, η οποία είχε ως έναυσμα τη συνέντευξη Τύπου της 11ης Δεκεμβρίου 2020 οδήγησε στην εξασφάλιση των εγγράφων διαγωνισμού από 24 διακριτούς οικονομικούς φορείς.
Η μη υποβολή προσφορών με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής ενδεχομένως να οφείλεται στις οικονομικά αβέβαιες επικρατούσες συνθήκες ως απόρροια της πανδημίας COVID-19 οι οποίες αναμφίβολα επηρεάζουν και τον τομέα της ναυτιλίας, ιδιαίτερα τους κλάδους των επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων.
Το όλο εγχείρημα της Θαλάσσιας Σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας θα επαναξιολογηθεί όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και αφού μεσολαβήσουν επαφές με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά πάντα με γνώμονα τη διατήρηση της ισορροπίας ανάμεσα στην εξυπηρέτηση της Υπηρεσίας Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) και της αναγκαίας και ορθολογιστικής διάθεσης του δημόσιου χρήματος».
Ολες οι Ειδήσεις
- Πάνος Σόμπολος: “Είχαμε βρει τη μητέρα, αγκαλιά με τα τρία μικρά παιδιά της, καμένους”
- ΕΡΤ1 – Πρεμιέρα: «Η δική μας μεταπολίτευση» – Η νέα ιστορική σειρά ντοκιμαντέρ του Στάθη Καλύβα και του Παναγή Παναγιωτόπουλου
- The Voice Of Greece: Οι coaches χρησιμοποιούν (και) τις «μαγικές τους ικανότητες- Σάββατο 16 και Κυριακή 17 Νοεμβρίου στις 21.00 στον ΣΚΑΪ
- ΗΠΑ: Ο υποψήφιος υπουργός Δικαιοσύνης ανέβασε βίντεο με τους πανηγυρισμούς της Λατινοπούλου για τη νίκη Τραμπ
- Στέφανος Τσιτσιπάς: Έτσι ευχήθηκε ευχήθηκε στη σύντροφό του, Πάουλα Μπαντόσα για τα γενέθλιά της – Βίντεο
- Ηλεκτρονικό «βραχιολάκι» για τους ασθενείς στα επείγοντα – Από το 2025 στα μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής
- «MEGAStories» – 35 χρόνια MEGA: Πρόσωπα και ιστορίες του Μεγάλου Καναλιού
- Κατερίνα Καραβάτου: «Όταν κατάλαβα ότι δεν είμαι καλά, απευθύνθηκα σε ειδικό για να με βοηθήσει» (βίντεο)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook