Όσκαρ 2024: Τέσσερα βραβεία για το Poor Things του Λάνθιμου και Α΄ γυναικείου ρόλου στην Έμμα Στόουν – Σάρωσε με επτά βραβεία το Oppenheimer – Δείτε βίντεο
Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου στην Έμα Στόουν για το «Poor Things» του Λάνθιμου - Καλύτερη ταινία το Oppenheimer, με 7 Όσκαρ
H 35χρονη σταρ επικράτησε των Λίλι Γκλάντστοουν («Δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Σάντρα Χούλερ («Ανατομία μιας πτώσης»), Κάρι Μάλιγκαν («Maestro») και Ανέτ Μπένινγκ («Nyad»)
Η Έμα Στόουν έλαβε το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου —για δεύτερη φορά—, για την ερμηνεία της στην μπαρόκ κωμωδία του Γιώργου Λάνθιμου «Poor Things».
Ήδη βραβευμένη για τον ρόλο της στην ταινία «La La Land», η 35χρονη αμερικανίδα ηθοποιός αυτή τη φορά ενσάρκωσε μια αυτόχειρα την οποία επαναφέρει στη ζωή εκκεντρικός επιστήμονας εμφυτεύοντάς της εγκέφαλο αγέννητου εμβρύου και ξεκινά να ανακαλύπτει τη ζωή από την αρχή, χωρίς αιδώ ή προκαταλήψεις.
https://www.youtube.com/watch?v=Q8urFpWdi9c&t=2s
Επικράτησε των Λίλι Γκλάντστοουν («Δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Σάντρα Χούλερ («Ανατομία μιας πτώσης»), Κάρι Μάλιγκαν («Maestro») και Ανέτ Μπένινγκ («Nyad»).
Το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου κατέκτησε άλλα τρία Οσκαρ στις κατηγορίες Σκηνογραφίας, Κομμώσεις-Μακιγιάζ και Σχεδιασμό Κοστουμιών.
Η πιο συγκινητική στιγμή της βραδιάς ήταν -και φέτος- ο φόρος τιμής που αποδόθηκε σε όσους καλλιτέχνες έφυγαν από τη ζωή τη χρονιά που μας πέρασε, με τον Αντρέα Μποτσέλι και τον γιο του Ματέο να μαγεύουν το κοινό του «Dolby Theatre» με τις φωνές τους.
Καλύτερη ταινία το Oppenheimer που σάρωσε με 7 Όσκαρ
Το φιλμ «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν έλαβε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, επισφραγίζοντας την κυριαρχία του τη βραδιά που εξασφάλισε συνολικά επτά αγαλματίδια.
Το πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας, που είχε την ιδιαιτερότητα ότι αντιμετωπίστηκε με διθυράμβους από την κριτική και γνώρισε εμπορική επιτυχία στις αίθουσες, με εισπράξεις που ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως, επικράτησε των «Μπάρμπι», «Ανατομία μιας πτώσης», «Poor things» και «Τα παιδιά του χειμώνα», μεταξύ άλλων, μια χρονιά που γενικά οι ταινίες χαρακτηρίστηκαν υψηλού βαθμού ποιότητας.
Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου στον Κίλιαν Μέρφι για το «Οπενχάιμερ», για την ενσάρκωση του πατέρα της ατομικής βόμβας.
Η βράβευση του Κίλιαν Μέρφι
Ο 47χρονος, που ερμηνεύει με τον παράδοξα εύθραυστο τρόπο του τον φυσικό που ανέτρεψε την ιστορία, επικράτησε των Πολ Τζιαμάτι («Τα παιδιά του χειμώνα»), Μπράντλι Κούπερ («Maestro»), Τζέφρι Ράιτ («American Fiction») και Κόλμαν Ντομίνγκο («Rustin»).
Ο Κρίστοφερ Νόλαν έλαβε το Όσκαρ σκηνοθεσίας.
Το μάλλον απρόβλεπτο, ραφιναρισμένο μπλοκμπάστερ, το οποίο έσπασε το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων στο παγκόσμιο box office, είχε μετατρέψει ήδη τον 53χρονο αμερικανοβρετανό σκηνοθέτη στο φαβορί των βραβείων.
https://www.youtube.com/watch?v=DoV8VQ-XCKI
Επικράτησε των Μάρτιν Σκορσέζε («Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Ζιστίν Τριέ («Ανατομία μιας πτώσης»), Γιώργου Λάνθιμου («Poor Things») και Μπράντλι Κούπερ («Maestro»).
Ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ έλαβε το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Οπενχάιμερ», στον ρόλο του γραφειοκράτη που μετατρέπεται σε νέμεση του κεντρικού ήρωα.
Η παρουσία του στο πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας το οποίο φιλοτέχνησε ο Κρίστοφερ Νόλαν είναι καθοριστική για την ταπείνωση του επιστήμονα μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Επέτρεψε στον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιοτ να επικρατήσει των άλλων διεκδικητών του βραβείου, των Ράιαν Γκόσλινγκ («Μπάρμπι»), Ρόμπερτ ντε Νίρο («Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Μαρκ Ράφαλο («Poor things») και Στέρλινγκ Κ. Μπράουν («American Fiction»).
Τα κυριότερα βραβεία
Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου στη Ντέι’Βάιν Τζόι Ράντολφ («Τα παιδιά του χειμώνα»)
Η Ντέι’Βάιν Τζόι Ράντολφ έλαβε το βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση της πενθούσας μαγείρισσας στη χριστουγεννιάτικη ταινία «Τα παιδιά του χειμώνα» («The Holdovers», σε σκηνοθεσία Αλεξάντερ Πέιν).
H ερμηνεία της 37χρονης αφροαμερικανίδας ηθοποιού στον ρόλο της Μέρι Λαμ της χάρισε την επικράτηση έναντι βαρύτερων ονομάτων: το βραβείο διεκδικούσαν επίσης η Τζόντι Φόστερ («Nyad»), η Αμέρικα Φερέρα («Μπάρμπι»), η Έμιλι Μπλαντ («Οπενχάιμερ»), και η Ντανιέλ Μπρουκς («The Color Purple»).
Όσκαρ ξένης ταινίας στη «Ζώνη του Ενδιαφέροντος»
Το βρετανικό φιλμ «Η Ζώνη του Ενδιαφέροντος» (The Zone of Interest, σκηνοθεσία Τζόναθαν Γκλέιζερ) έλαβε Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας: πρόκειται για το σουρεαλιστικό χρονικό της ανέμελης ζωής μιας οικογένειας ναζί σε βίλα πλάι στο στρατόπεδο συγκέντρωσης-εξόντωσης Άουσβιτς.
Η ταινία θίγει τη φρίκη του Ολοκαυτώματος, που βρίσκεται στην άλλη πλευρά του φράκτη του οικογενειακού κήπου, αλλά ποτέ δεν εμφανίζεται. Αυτή η αφήγηση της κοινοτοπίας του κακού επικράτησε των άλλων ταινιών που διαγωνίζονταν, των «Io Capitano» (Ιταλία), «Perfect Days» (Ιαπωνία), «Στο γραφείο των καθηγητών» (Γερμανία) και «Society of the Snow» (Ισπανία).
Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου στην «Ανατομία μιας πτώσης»
Η γαλλική ταινία «Ανατομία μιας πτώσης» κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου, για το δικαστικό δράμα με σκηνικό ακροαματική διαδικασία όπου συγγραφέας βρίσκεται κατηγορούμενη για τη δολοφονία του συζύγου της.
Η Ζιστίν Τριέ, που σκηνοθέτησε την ταινία, μοιράζεται το βραβείο με τον σύντροφό της Αρτίρ Αραρί, με τον οποίο συνυπέγραψαν το σενάριο-που δημιούργησαν εν μέσω της πανδημίας. Το φιλμ, που έλαβε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, ανατέμνει την διάλυση ενός γάμου κι αφήνει πάντα να πλανώνται αμφιβολίες για την αλήθεια.
Όσκαρ καλύτερης ταινίας ανιμέισον στο φιλμ «Το αγόρι και ο ερωδιός» του Χαγιάο Μιγιαζάκι
Το φιλμ «Το αγόρι και ο ερωδιός», το πιο πρόσφατο έργο του ιάπωνα μετρ του μάνγκα Χαγιάο Μιγιαζάκι, κέρδισε το βραβείο Όσκαρ καλύτερης ταινίας ανιμέισον.
Η ταινία φαντασίας, πιθανόν η τελευταία του 83χρονου δημιουργού, έκανε την έκπληξη, επικρατώντας του φαβορί, που ήταν η ταινία «Spider-Man: Across the Spider-Verse». Οι άλλες τρεις ταινίες που διεκδικούσαν το αγαλματίδιο ήταν οι «Nimona», «Στο στοιχείο τους» («Elemental», στούντιο Pixar) και «Robot dreams».
Όσκαρ για το Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους
Πολιτική παρέμβαση από τον σκηνοθέτη της ταινίας «20 Μέρες στη Μαριούπολη» – Μστισλάβ Τσερνόφ, ο οποίος απέσπασε το Όσκαρ για το Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους: «Αυτό είναι το πρώτο Όσκαρ στην ιστορία της Ουκρανίας. Και είναι μεγάλη μου τιμή. Όμως μπορεί να είμαι κι ο πρώτος σκηνοθέτης που από αυτή τη σκηνή θα πω «εύχομαι να μη χρειαζόταν ποτέ να κάνω αυτή την ταινία. Μακάρι να μπορούσα να ανταλλάξω αυτό το βραβείο με το να μην επιτεθεί ποτέ η Ρωσία στη χώρα μου και να σκοτώσει εκατομμύρια αμάχους. Όμως δεν μπορώ να αλλάξω την Ιστορία. Αυτό όμως που μπορώ να κάνω, μαζί με τη δική σας βοήθεια, είναι να πω σωστά την Ιστορία. Το σινεμά βοηθάει στη συλλογική μνήμη. Ας μην ξεχαστούν οι νεκροί της Μαριούπολης» υπογράμμισε με νόημα.
Ολες οι Ειδήσεις
- Νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ο Σωκράτης Φάμελλος με 49,41% – Δεν χρειάζεται δεύτερος γύρος, είπε ο Πολάκης
- Ν. Φαραντούρης: Επόμενος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ο Φάμελλος – «Σηκώνουμε όλοι μανίκια από αύριο»
- Ολυμπιακός – ΑΕΚ 4-1: Ερυθρόλευκος θρίαμβος με Ελ Κααμπί και χατ-τρικ θριάμβου στο ντέρμπι
- Αστέρας Τρίπολης – ΠΑΟΚ 1-2: Νέα νίκη με ανατροπή από τον Μπάμπα στην Τρίπολη
- Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Απ. Γκλέτσος: Η συμμετοχή των 70.000 ανθρώπων μετά από όλα αυτά σημαίνει κάτι – Είμαστε όρθιοι και ζωντανοί (βίντεο)
- Σωκράτης Φάμελλος: Νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Πέρασε το 50% στο 95% της ενσωμάτωσης
- Επιχείρηση «ΤΑΛΩΣ»: Συνελήφθησαν 5 άτομα για σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων και για παιδική πορνογραφία – Βρέθηκαν φωτογραφίες και βίντεο ακόμη και νηπίων
- Ο Παναθηναϊκός πέρασε από το Αγρίνιο νικώντας 2-1 τον Παναιτωλικό με εξαιρετική απόδοση στο πρώτο ημίχρονο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook