Γιάννης Ρούντος: «Η Κοινωνική Υπευθυνότητα κρατά την πυξίδα για μια αισιόδοξη προοπτική, για έναν καλύτερο κόσμο»
Στέλεχος με μακρά εμπειρία στο χώρο της εταιρικής επικοινωνίας, με πορεία πλούσια σε δράσεις και επιτυχημένους σταθμούς, ο κ. Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων, Επικοινωνίας και Υπευθυνότητας Ομίλου INTERAMERICAN, είναι παράλληλα και ένας βαθιά κοινωνικά υπεύθυνος άνθρωπος, συμβάλλοντας στην δημόσια εικόνας ενός οργανισμού προσανατολισμένου ξεκάθαρα στην ενδυνάμωση της κοινωνικής ευημερίας και συνοχής.
Παράλληλα, μας μιλά για την επένδυση της εταιρείας σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογία, «υπηρετώντας στην πράξη μια προσέγγιση της ασφαλιστικής ιδέας όπως ταιριάζει στην επιταχυνόμενη ψηφιακή κοσμογονία της εποχής».
Η INTERAMERICAN αλλάζει επενδύοντας… στους ανθρώπους και στην τεχνολογία. Είναι οι πόροι που αλλάζουν τον σύγχρονο κόσμο και φυσικά, το επιχειρείν. Οι άνθρωποι, ορίζουν την εταιρική κουλτούρα που στην INTERAMERICAN θεμελιώνεται πάνω στο αξιακό της πλέγμα: στις αρχές της ακεραιότητας, του σεβασμού, της ομαδικότητας και της ευθύνης, στις οποίες η πέμπτη συνισταμένη αρχή, η καινοτομία, έρχεται να προσθέσει τον νέο τρόπο εργασίας στο προωθημένο επιχειρηματικό μοντέλο που έχει υιοθετήσει ο οργανισμός εδώ και δύο τρία χρόνια. Έτσι, μπαίνει στην εξίσωση της «επένδυσης» η ψηφιακή τεχνολογία, υπηρετώντας στην πράξη μια προσέγγιση της ασφαλιστικής ιδέας όπως ταιριάζει στην επιταχυνόμενη ψηφιακή κοσμογονία της εποχής. Η συμμετοχικότητα των εργαζομένων στο νέο μοντέλο με την απλοποιημένη οργανωτική δομή, τα tribes και τις νέες ιδέες, (πρέπει να) καταλήγει στην ισορροπημένη σχέση αμοιβαίας ικανοποίησης μεταξύ εργαζομένων και πελατών.
Με βάση το Ανθρώπινο Κεφάλαιο και την Τεχνολογία μπορούμε… να δώσουμε περιεχόμενο ουσίας στην εταιρική αποστολή, διανέμοντας αξία σε όλους τους stakeholders: στους ασφαλισμένους μας, τους συνεργάτες, τους μετόχους, την επιχειρηματική κοινότητα, την πολιτεία και την ευρύτερη κοινωνία. Αναφέρομαι σε μετρήσιμη αξία, που αντανακλάται ως άμεση και έμμεση επίδραση του οργανισμού στην οικονομία: συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας μας, στα φορολογικά έσοδα του κράτους και επίσης, στην κοινωνία: συνεισφορά σε θέσεις εργασίας και στο εισόδημα πολιτών, καθώς και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Γι’ αυτόν τον λόγο, παρακολουθούμε σταθερά το socioeconomic impact και τους σχετικούς δείκτες.
Υποστηρίζουμε διαχρονικά δράσεις… που σχηματοποιούν τον χαρακτήρα της INTERAMERICAN έξω από τα όρια της παραδοσιακής ασφάλισης. Θέλουμε να είμαστε ενεργό μέρος της καθημερινής κοινωνικής ζωής και ειδικότερα των πελατών, να μην αρκούμαστε στη στιγμή της σύναψης του συμβολαίου και της αποζημίωσης. Συνεπώς, ενισχύουμε αυτή την επαφή μέσα από παροχές του οικοσυστήματος υπηρεσιών που έχουμε δημιουργήσει, σε συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις αλλά και με ανάπτυξη των δικών μας υποδομών.
Η δωρεάν διάθεση υπηρεσιών πρώτων βοηθειών σε πληγέντες από τις πυρκαγιές… ήταν σχετικά μια χαρακτηριστική πρωτοβουλία. Ενεργοποιήσαμε τη Γραμμή Υγείας 1010 και διαθέσαμε τα δύο πολυιατρεία και την κλινική μας ώστε να υποστηριχθούν άνθρωποι από τις καμένες περιοχές, που αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα ή έπαθαν εγκαύματα. Σε τέτοιες ανάγκες, ακόμη και μια συμβουλευτική καθοδήγηση από γιατρό τηλεφωνικά μπορεί να δώσει λύση.
Προσωπικά, επιθυμώ να συμβάλλω όλα αυτά τα χρόνια στο χτίσιμο… της δημόσιας εικόνας ενός οργανισμού προσανατολισμένου ξεκάθαρα στην ενδυνάμωση της κοινωνικής ευημερίας και συνοχής. Αυτό το προσπαθώ αναδεικνύοντας στην επικοινωνία την προστιθέμενη αξία των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων σε κάθε ασφαλιστικό κλάδο, με θεσμική εκπροσώπηση της εταιρείας όπου επιλέγουμε να συμμετέχουμε, με πολιτιστική παρουσία και βέβαια, με την υλοποίηση ενός προσεκτικά δομημένου σχεδίου δράσεων κοινωνικής και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας σε συνάφεια με το business. Αυτός είναι ο ρόλος μου στην εταιρική κοινωνία και πιστεύω πως συνδέεται κομβικά – στρατηγικά με την αξία του brand.
Η Κοινωνική Υπευθυνότητα σήμερα αλλά και στο μέλλον, αποτελεί… μοχλό για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη κάθε οργανισμού. Μπορεί να δώσει απαντήσεις στα ζητήματα που χαράσσουν τον επιχειρηματικό ορίζοντα μέσα στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Τέτοια ζητήματα έχουν τεθεί με τους παγκόσμιους Στόχους της Ατζέντας 2030 του Ο.Η.Ε. (17 Sustainable Development Goals), με τις 10 Αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου, με τις Αρχές της Αειφόρου Ασφάλισης για τον δικό μας τομέα, με την Πράσινη Ευρωπαϊκή Συμφωνία για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται απρόβλεπτα, η Κοινωνική Υπευθυνότητα κρατά την πυξίδα για μια αισιόδοξη προοπτική, για έναν καλύτερο κόσμο. Με θετική χρήση των επιτευγμάτων και εκθετικών δυνατοτήτων της τεχνολογίας, με χρηστή διακυβέρνηση και ηθικές συμπεριφορές, με περισσότερη δικαιοσύνη και εξάλειψη ανισοτήτων, με αλληλεγγύη των γενεών, με καλύτερη υγεία και με προστασία του φυσικού πλούτου του περιβάλλοντος, με πόλεις ανθρώπινες. Ακόμη, με πρόσβαση στην εκπαίδευση και τη μόρφωση για όλους τους νέους, με πόρτες ανοιχτές για εργασία που δεν εργαλειοποιεί τον άνθρωπο αλλά τον εξημερώνει όντας κάτι πολύ περισσότερο από παραγωγική διαδικασία, καθώς και με σεβασμό στη διδακτική παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας. Άλλωστε, όλα αυτά συνιστούν πολιτισμό.
Για την εταιρεία, η αναγνώριση αξίας στους συνεργάτες παραμένει… υποχρέωση και σταθερή ανάγκη στις πρακτικές της ασφάλισης. Η ψηφιακή πρακτική ασφαλιστικής πώλησης αφορά σε τυποποιημένα προγράμματα, καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες όπως, π.χ., μια ασφάλιση αυτοκινήτου ή κατοικίας. Στη διαμεσολάβηση, όμως, ο εξειδικευμένος ασφαλιστικός σύμβουλος μπορεί να σχεδιάσει και να κατευθύνει τον ασφαλιζόμενο. Είναι απαραίτητος στην ασφάλιση ζωής και υγείας, περιουσίας και εισοδήματος, στις επενδυτικές κινήσεις.
Πελατοκεντρική τιμολογιακή πολιτική στα προγράμματα ασφάλισης σημαίνει… εστίαση στις πραγματικές ανάγκες του πελάτη, ευελιξία και συνδιαμόρφωση των καλύψεων μαζί του σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητές του, ισορροπημένη σχέση κόστους – οφέλους για τον ίδιο. Η ασφάλιση είναι αγορά μιας υπόσχεσης και πελατοκεντρική είναι κάθε ενέργεια που μπορεί να εκπληρώσει στο ακέραιο την υπόσχεση, όταν χρειαστεί. Αυτή είναι η προϋπόθεση εμπιστοσύνης του πελάτη προς την εταιρεία.
Η πανδημία μας δίδαξε… να είμαστε προνοητικοί και έτοιμοι απέναντι στο απροσδόκητο, να μην εφησυχάζουμε. Να συνεργαζόμαστε, γιατί κανένας οργανισμός δεν είναι πλήρης και αυτάρκης. Η συμπληρωματικότητα διαφορετικών δυνάμεων έχει πολλαπλασιαστική ισχύ και στην αντιμετώπιση κινδύνων. Παράδειγμα κατά την πανδημία, η συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα για πιο ανθεκτικά συστήματα υγείας. Όπου λειτουργεί, αποδίδει. Επίσης, μας δίδαξε να επιζητούμε την προσαρμογή στις εκάστοτε κρατούσες συνθήκες, να εντασσόμαστε σε ομογενοποιημένες επιλογές και να εναρμονιζόμαστε σε ρυθμίσεις για προβλήματα με ευρύ κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο. Αλλιώς, υποθάλπεται κάθε είδους κρίση.
Πάντα έχω στο μυαλό μου τη φράση… «τα πάντα ρει» της προμηθεϊκής σκέψης του ποιητικού Ηράκλειτου, που υπακούει στον ρυθμό της κίνησης της ολότητας, ενώνοντας την αρχή με το τέλος. Νομίζω πως ο αρχαϊκός φιλόσοφος εξέφρασε αφαιρετικά, με τρεις λέξεις, τη νομοτελειακή, αέναη εξέλιξη ως αίτιο και αιτιατό για ο,τιδήποτε υπάρχει και γίνεται, για τα πράγματα της ζωής, της φύσης και του ανθρώπου. Είναι μια αφετηρία για κάθε σκέψη, που προσωπικά με βάζει μέσα στις πραγματικές διαστάσεις μου στον χώρο, τον χρόνο και τη σχέση μου με ό,τι με περιβάλλει, εμπεριέχοντας ακόμη και τις σταθερές αναφορές μου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις